Een relaxte week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carlou Haas - WaarBenJij.nu Een relaxte week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carlou Haas - WaarBenJij.nu

Een relaxte week

Door: Carlou

Blijf op de hoogte en volg Carlou

11 Oktober 2016 | Curaçao, Willemstad

Maandag
Jeeeetje wat gaat deze werkweek langzaam, NU AL….
Na een lang weekend te hebben gehad, moest ik maandag weer aan de slag. Mijn stagebegeleidster was er niet, waardoor ik ook veel niet kon vragen. Dus gingen we maar weer zelfstandig aan de slag. Maandagavond was niks bijzonders, na stage hebben we boodschappen gedaan en terwijl de rest ging bootcampen heb ik eten gemaakt. Nadat we gegeten hadden ging iedereen gelijk naar bed, zoals ongeveer elke maandag gaat. Een saaie dag dus.

Dinsdag
Op dinsdag 11 oktober 2016, ging het dan toch echt eindelijk gebeuren. Na een maand lang regelen hebben Pleun en ik het voor elkaar gekregen om een proefles hockey te regelen. We gaan voor het eerst in een maand weer sporten. We speelden een wedstrijd tegen Nederlanders die hier werken, studeren, stage lopen of gewoon wonen. Het was leuk om weer te hockeyen, maar het was wel even anders. Niet mijn eigen vertrouwde team, maar allemaal vreemde mensen. Daarnaast was het veld niet zo’n mooi (water) kunstgrasveld als wat ik gewend ben. Hierdoor rolde de bal minder snel dan normaal. Net als altijd met sporten was ik achteraf erg blij dat ik weer even iets aan sport heb gedaan.

Woensdag
Het is woensdag en ik zit er even doorheen. Ik ben opgestaan met een humeur waar niemand vrolijk van wordt. Alles wat ik tegen kom irriteert me. Als ik naar mijn kamer kijk zie ik alleen maar vuile was, troep en heel veel stof. Vervolgens loop ik maar weer eens met een mijn handdoek om me heen over de gang de trap op naar de douche, de vieze/ smerige douche. Terwijl ik zit te ontbijten zit ik te denken aan de dingen die ik nog moet regelen voor de schade die ik gereden heb. Ook daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.. Het zal wel door mijn ongesteldheid komen dat ik me erger aan al deze dingen. Gelukkig mocht ik heel de dag op stage meehelpen bij de kinderen, wat mijn dag wat minder erg maakt. Toch dacht ik voor de zoveelste keer; Ik kan niet wachten tot het weekend is... S ’avonds zijn er weer boodschappen gedaan en weet je wat ik tegenkwam? PEPERNOTEN!! Natuurlijk kon ik deze niet laten liggen en heb ik later die avond gelijk de zak Friese pepernoten open getrokken bij een aflevering Gossip Girl.

Donderdag
Vandaag stond ik met een stuk beter humeur op dan gisteren en tot mijn grote verbazing dacht ik; oh het is alweer donderdag en dus bijna weekend. Misschien had ik gisteren last van wat afkick verschijnselen, want ik had al sinds vrijdag niks meer gedronken. Maar vanavond is het weer zo ver, want we mogen weer naar café De Tijd! Maar eerst een dag stage. Gisteren moest ik tussen het helpen door nog een skypegesprek voeren met mijn stagebegeleidster in Nederland, maar precies op deze dag lag de Wifi eruit. Gelukkig konden we het oplossen door de telefoon van mijn praktijkbegeleidster te gebruiken. Ik hoopte dus dat vandaag de Wifi het alweer wel deed. Maar toen ik aankwam had ik al snel door dat dit helaas niet het geval was. Omdat mijn stagebegeleidster zei dat ze ging bellen heb ik nog wat uurtjes gewacht, maar om half 1 ben ik toch maar naar huis gegaan om thuis verder te werken. Maar ook dat mocht niet baten, aangezien deze Wifi niet werkte op mijn laptop. Daarom ben ik met Else, een vriendinnetje die altijd maar tot 14:00 stage heeft, naar een hotelletje gegaan om te werken. Tenminste dat was de bedoeling.. Eerst heb ik gezellig geskypet met mijn oma, nichtjes, neefjes, tante. Vervolgens wilde ik echt aan de slag maar bleek dat internet niet opstartte in verband met een of andere privacy fout (had iets te maken met de veiligheid). Toen hebben we maar besloten om naar het strand te gaan, want na drie keer proberen hadden we er wel genoeg van.

Vrijdag
Vandaag werd ik weer fris en fruit, maar niet heus, wakker. Vol goede moed vertrok ik naar stage, in de hoop dat er ondertussen wifi was. Maar helaas merkte ik toen ik aankwam gelijk dat er geen wifi had, dus zat ik om 9:00 alweer thuis. Toen heb ik maar gelijk mijn stagevergunning ophalen, want dat kon weleens de hele dag duren. Okee vooruit ik heb er niet heel de dag gezeten, maar wel bijna heel de ochtend. Ik kwam om 9:42 binnen en kreeg een nummertje, nummer 250. Ik keek naar het bord en ze waren bij 223. Uiteindelijk was ik om 11:57 weg, ik heb dus twee uur zitten wachten op een stempeltje.. Maar goed gelukkig wist ik van te voren dat het zo lang ging duren en heb ik ondertussen wat dingen gedaan voor mijn stage. De rest van de dag heb ik doorgebracht bij het zwembad. ’s Avonds hadden we een leuk feestje namelijk het Urban Festival, waar veel bekende artiesten zoals Ronnie Flex en Dyna optraden.

Zaterdag
Op zaterdag hebben we lekker niet zoveel gedaan. We zijn naar Porto Marie (een strandje) geweest. We hebben hier heerlijk in de zon gelegen, geluncht, gezwommen en een boek gelezen (JA JA waargebeurd!). ’s avonds hebben we lekker pasta pesto met rucola gegeten en zijn we naar Zanzibar (strandbar) geweest. Hier was helaas niet zo veel aan, dus hadden we besloten om naar de McDonald’s te rijden. Hier hebben we een lekkere Happy Meal gehaald en zijn we weer naar huis gegaan en zijn we maar gaan slapen.

Zondag
Ik werd heerlijk uitgeslapen wakker. Vandaag wordt waarschijnlijk weer een dagje strand met een feestje. Vooral omdat we morgen allemaal vrij zijn, morgen is het namelijk de dag van Curaçao (een officiële feestdag hier). Dit is de dag dat Curaçao onafhankelijk is geworden. Ook is morgen Rianne jarig, dus dat wordt een dubbel goed feestje! Overdag zijn we naar Playa Lagun geweest, wat heerlijk was. En geloof het of niet, het was ‘s avonds inderdaad een goed feestje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlou

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Stage lopen op Curacao

Landen bezocht: